Kolagén je proteín, ktorý dodáva pokožke štruktúru, pružnosť a napnutie. Hoci kolagén prichádza v rôznych formách, typy 1, 2 a 3 sú v našom tele najbežnejšie. S pribúdajúcim vekom sa nám tvorí menej kolagénu, čo vysvetľuje, prečo nám začínajú pribúdať vrásky.

Čo je kolagén?

Kolagén je najhojnejšie zastúpený proteín v ľudskom tele. Je  prítomný hlavne v kostiach, spojivovom tkanive a v koži, hoci hrá úlohu v celom tele. Kolagén podporuje šľachy a kĺby, dodáva vlasom pevnosť a pokožke štruktúru, hladkosť a pružnosť.

Krémy s kolagénom alebo kolagén v prášku?

Miestna aplikácia kolagénu nemôže preniknúť do pokožky natoľko, aby spôsobila trvalý rozdiel. Užívanie kolagénového prášku na druhej strane pôsobí zvnútra na spevnenie a posilnenie dermálnej vrstvy našej pokožky . To nám zabezpečí žiarivú a mladistvú pleť. Každodenné používanie práškového kolagénu alebo tekutého roztoku vám  môže pomôcť redukovať vrásky a zachovať mladistvý vzhľad pokožky. Historicky sa kolagén v produktoch starostlivosti o pleť získaval z rýb, no na trhu sa objavujú aj vegánske kolagénové receptúry.

Čo je to rozpustný kolagén?

Veľké prírodné molekuly kolagénu extrahované z kože rýb alebo hovädzieho dobytka sú známe ako rozpustný kolagén. Rozpustný kolagén sa stále oplatí hľadať na zozname zložiek, pretože ponúka množstvo výhod, pokiaľ ide o starostlivosť o pleť. Nielenže pôsobí ako výplň, zmenšuje veľkosť jemných liniek a vrások, rozpustný kolagén môže tiež pomôcť pri hojení rán zvýšením mikrocirkulácie. Vytvára na pokožke film bohatý na vodu, znižuje transepidermálnu stratu vody, vyhladzuje a zjemňuje pokožku a dodáva jej zdravšiu a mladistvejšiu textúru.

Ako môžem zvýšiť produkciu kolagénu v koži?

Pýtate sa, ako časom predchádzať vráskam a degradácii pleti? V prvom rade by sa mali vyhnúť škodlivým návykom, ktoré spôsobujú rozpad kolagénových vlákien. Ak vediete zdravý životný štýl a k tomu ešte užívate kolagén v práškovej alebo tekutej forme, máte takmer vyhrané. Obmedzte pobyt na slnku, používajte bio opaľovacie krémy, antioxidačné produkty a ak môžete, obmedzte svoj čas v mestách s vysokým znečistením. Tiež sa snažte mať dostatok spánku, vyhýbajte sa fajčeniu alebo cigaretovému dymu a jedzte zdravú stravu s vysokým obsahom čerstvého ovocia a zeleniny.